Aansturen en monitoren Wie Automatic Guided Vehicles ("AGV's") wil inzetten, wil twee zaken tot in de puntjes geregeld hebben: de aansturing en het monitoren van de status. Op een AGV moet u op elk moment en in elk opzicht kunnen vertrouwen. Het 'aansturen' heeft zowel betrekking op de routing en navigatie, als op het exact en gecontroleerd opvolgen van commando's. De 'status' heeft betrekking op de AGV zelf én op de status van een order of opdracht die aan de AGV is gegeven. Afstemming TMS, ARS en ERP Hiervoor is een samenwerking vereist tussen het Traffic Management Systeem (TMS), het AGV Routing System (ARS) en het ERP-systeem. Wij stemden deze drie componenten dusdanig op elkaar af, dat het ERP-systeem enkel orderinformatie uitwisselt. De voordelen hiervan zijn (o.a.) dat een koppeling vrij eenvoudig te realiseren is, we met open standaarden kunnen werken én dat het systeem bijzonder stabiel is. |
Status en navigatie Een modulaire en stabiele oplossing, waarbij het TMS-, ARS- én ERP-systeem samenwerken. Eenvoudig en met zo min mogelijk maatwerk in gebruik te nemen én te koppelen aan elk willekeurig ERP-systeem. Hoewel er een enorme behoefte is in de markt, was het er nog niet. Wij ontwikkelden het, inclusief prototype. Doordat alle onderdelen nauwkeurig op elkaar zijn afgestemd functioneren ze volledig zelfstandig functioneren, maar vullen ze elkaar op cruciale punten aan. Alle denkbare commando's (zoals naar een locatie gaan, iets oppakken of wegzetten, tillen, accu laden, etc.) kunnen worden uitgewisseld, net als de status (van de AGV, van een opdracht, etc.). Om ervoor te zorgen dat AGV's onder alle omstandigheden consequent en foutloos navigeren maken we niet gebruik van één techniek of één type sensor, maar van meerdere technieken en meerdere sensoren, zoals parcoursverkenning, inductietechnieken, geïntegreerde camera's en (Lidar) sensoren. Zo functioneren de AGV's onder alle omstandigheden. Enkele navigatiefeiten op een rij: - De AGV kan direct aan de slag, dankzij dynamisch navigeren. Uitvoerig inleren is overbodig;- Navigeren is ook mogelijk als de vloer geen of weinig contrast geeft;- Nauwkeurigheid positionering op 2/3 mm- Zowel binnen als buiten inzetbaar (door middel van GPS)- Afwijking van denkbeeldige route is input voor aansturing stuurmotor AGV- Proven technology: wordt al gebruikt bij OEM AGV-bouwers. Wij brachten alle opties echter samen. |
Aansturen en monitoren Wie Automatic Guided Vehicles ("AGV's") wil inzetten, wil twee zaken tot in de puntjes geregeld hebben: de aansturing en het monitoren van de status. Op een AGV moet u op elk moment en in elk opzicht kunnen vertrouwen. Het 'aansturen' heeft zowel betrekking op de routing en navigatie, als op het exact en gecontroleerd opvolgen van commando's. De 'status' heeft betrekking op de AGV zelf én op de status van een order of opdracht die aan de AGV is gegeven. Afstemming TMS, ARS en ERP Hiervoor is een samenwerking vereist tussen het Traffic Management Systeem (TMS), het AGV Routing System (ARS) en het ERP-systeem. Wij stemden deze drie componenten dusdanig op elkaar af, dat het ERP-systeem enkel orderinformatie uitwisselt. De voordelen hiervan zijn (o.a.) dat een koppeling vrij eenvoudig te realiseren is, we met open standaarden kunnen werken én dat het systeem bijzonder stabiel is. |
AGV Haalbaar en betaalbaar voor iedereenklanten:
Berkvens Green Mobility
Kumatech
Het inzetten van AGV’s voor het beheersen en optimaliseren van intern transport was tot voor kort geen vanzelfsprekendheid: té duur en té complex. Opdrachtgevers Berkvens Greenhouse Mobility en Kumatech wilden daar samen met ons verandering in brengen én
geautomatiseerd intern transport, gewasverzorging en oogstverwerking naar een hoger en efficiënter niveau te tillen. Nauwkeurig, toegankelijk én betaalbaar en zo min mogelijk maatwerk. Wij brachten alle partijen bij elkaar en samen volbrachten we de missie met succes. Bepalen van locatie en route Één van de grootste uitdagingen bij het inzetten van AGV’s is het definiëren van de route en de precisie waarmee die route (consequent) door de AGV gevolgd wordt. Elke minimale verstoring is een serieus potentieel gevaar voor veiligheid en efficiency. Voor de locatiebepaling van de AGV koos Berkvens voor geleiding op basis van inductie en Kumatech voor Accerion-sensoren. In het eerste geval worden AGV gestuurd via een vast inductienetwerk en in het laatste geval leer je AGV’s routes aan op basis van parcoursherkenning door middel van een geïntegreerde camera. Die camera-techniek is een revolutionaire Nederlandse vinding en we ontwikkelden dan ook in nauw overleg met de leverancier in Venlo. Oplevering binnen anderhalf jaar Ruim binnen anderhalf jaar na opdracht leveren zowel Berkvens als Kumatech een zeer betaalbare en uiterst betrouwbare AGV-oplossing voor intern transport, gewasverzorging en oogstverwerking. Koppelen met een ERP-systeem is eenvoudig en in heel veel gevallen mogelijk omdat de aansturing en monitoring van de AGV’s volledig buiten het ERP-systeem om verloopt. Ook zo’n oplossing! Het kan bijna niet anders dan dat u zelf ook enthousiast en nieuwsgierig bent geworden. Wil u AGV’s gaan inzetten? Ga dan naar Berkvens Green Mobility of Kumatech. Wilt u (delen van) uw proces industrieel automatiseren? Bel of mail ons dan! (0492-359086 of infobbe@blackboxengineering.nl. |
|
AGV Haalbaar en betaalbaar voor iedereenklanten:
Berkvens Green Mobility
Kumatech
Het inzetten van AGV’s voor het beheersen en optimaliseren van intern transport was tot voor kort geen vanzelfsprekendheid: té duur en té complex. Opdrachtgevers Berkvens Greenhouse Mobility en Kumatech wilden daar samen met ons verandering in brengen én
geautomatiseerd intern transport, gewasverzorging en oogstverwerking naar een hoger en efficiënter niveau te tillen. Nauwkeurig, toegankelijk én betaalbaar en zo min mogelijk maatwerk. Wij brachten alle partijen bij elkaar en samen volbrachten we de missie met succes. Bepalen van locatie en route Één van de grootste uitdagingen bij het inzetten van AGV’s is het definiëren van de route en de precisie waarmee die route (consequent) door de AGV gevolgd wordt. Elke minimale verstoring is een serieus potentieel gevaar voor veiligheid en efficiency. Voor de locatiebepaling van de AGV koos Berkvens voor geleiding op basis van inductie en Kumatech voor Accerion-sensoren. In het eerste geval worden AGV gestuurd via een vast inductienetwerk en in het laatste geval leer je AGV’s routes aan op basis van parcoursherkenning door middel van een geïntegreerde camera. Die camera-techniek is een revolutionaire Nederlandse vinding en we ontwikkelden dan ook in nauw overleg met de leverancier in Venlo. Oplevering binnen anderhalf jaar Ruim binnen anderhalf jaar na opdracht leveren zowel Berkvens als Kumatech een zeer betaalbare en uiterst betrouwbare AGV-oplossing voor intern transport, gewasverzorging en oogstverwerking. Koppelen met een ERP-systeem is eenvoudig en in heel veel gevallen mogelijk omdat de aansturing en monitoring van de AGV’s volledig buiten het ERP-systeem om verloopt. Ook zo’n oplossing! Het kan bijna niet anders dan dat u zelf ook enthousiast en nieuwsgierig bent geworden. Wil u AGV’s gaan inzetten? Ga dan naar Berkvens Green Mobility of Kumatech. Wilt u (delen van) uw proces industrieel automatiseren? Bel of mail ons dan! (0492-359086 of infobbe@blackboxengineering.nl. |
Smartpark Gemert Wolfswater 9h 5421 WZ Gemert Tel. nr: +31 492 359086 Mobiel: +31 653 762982 E-mail: infobbe@blackboxengineering.nl |
OPLOSSINGEN ACTUEEL CONTACT |
maak een afspraak |
Smartpark Gemert Wolfswater 9h 5421 WZ Gemert Tel. nr: +31 492 359086 Mobiel: +31 653 762982 E-mail: infobbe@blackboxengineering.nl |
|
OPLOSSINGEN ACTUEEL CONTACT |
maak een afspraak |